Mercedes-Benz

Silnik i technologia

One man - one Engine.

Czynnikiem wpływającym na niezwykłość silników produkowanych w fabryce AMG jest specjalistyczny proces wytwarzania jednostek. Począwszy od wyboru najlepszych materiałów a skończywszy na precyzyjnym wykonaniu. Gwarancją niezwykłej jakości i maksymalnych osiągów jest ręczne wykonanie, które zaświadcza tabliczka przyczepiona do bloku silnika z wygrawerowanym nazwiskiem jego twórcy. Godziny poświęcone składaniu a następnie testowaniu jednostek sprawiają, iż produkty AMG są niezwykle wytrzymałe na poddawane przeciążenia podczas pracy. Zachowanie optymalnego działania serwisowego, gwarantuje długą żywotność jednostki.

Najmniejszy z rodziny silników AMG o oznaczeniu M133 to dwulitrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Zaprojektowany i wyprodukowany przez Mercedes-AMG. Jednostka napędowa używana jest we wszystkich modelach 45 AMG (A, CLA, GLA). M133 jest najpotężniejszą seryjną czterocylindrową jednostką produkującą 265 kW (360KM) i 450 Nm momentu obrotowego. Takie osiągi zapewniają pole position wśród konkurencyjnych samochodów.

Najnowszy silnik AMG; 4-litrowa V8 o oznaczeniu M178 to połączenie najwyższych dostaw energii z niesłychanie małą emisją spalin. Dzięki specjalnemu ułożeniu dwóch turbin, pomiędzy dwoma blokami silnika „inside hot V”, samochód charakteryzuje się z natychmiastową reakcją na pedał gazu. 650 Nm momentu obrotowego dostępne jest w szerokim zakresie obrotów silnika a połączenie z mocą 510 koni mechanicznych sprawia, iż AMG GT jest niesłychanie szybką jednostką. Supernowoczesne serce AMG GT zbudowane jest z arcylekkich materiałów sprawiających, że silnik waży 209 kg czyniąc go najlżejszym wśród konkurencji.

Silnik o oznaczeniu M157 jest kolejnym silnikiem AMG, w którym zostały zastosowane najnowsze systemy zwiększające moc przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności. Takie działanie pomogło spełnić restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin i ochrony środowiska. 5,5-litrowa jednostka wyposażona została w dwie turbiny dzięki którym zapewniona jest moc w przedziale od 386 kW (525KM) i maksymalnym momentem obrotowym 700Nm do 430kW (585 KM) i 900Nm- w przypadku zastosowania sportowych pakietów. Jednostka montowana jest w samochodach SL 63, E 63, S 63 i CLS 63.

5,5-litrowy silnik V8 o kodzie M152, stworzony został na wzór silnika V8 biturbo. Jednostka zaadoptowała najlepsze cechy swojego brata, dzięki czemu może zapewnić moc 310kW (422KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 540Nm. Specjalny układ odcinający cylindry, zaawansowana funkcja Eco Start-Stop oraz zaawansowany układ kanału wlotu powietrznego zapewniają maksymalną wydajność przy możliwie najniższym zużyciu paliwa. Silnik montowany jest wyłącznie w SLK 55 AMG.

W 2005 roku zadebiutował jeden z najlepszych wolnossących silników V8. AMG wyprodukowało 6.3-litrową jednostkę z kodem M156 zapewniającą 336kW (457KM) i 600Nm. Od chwili debiutu doceniony przez kierowców i inżynierów, zdobywając w 2009 roku nagrodę w prestiżowym „International Engine of the Year” w klasach „Najlepsze osiągi silnika” oraz „Powyżej 4 litrów”. Silnik zapewnia potężną moc przy niskim momencie obrotowym, oraz dźwięk którego nie można pomylić z żadnym innym samochodem. Całe doświadczenie zdobyte w ciągu czterdziestu lat istnienia AMG w budowaniu super silników, zostało wykorzystane przy stworzeniu M156. Dziś silnik spotkać można w modelach takich jak C 63 i SLS AMG.

Najpotężniejszy silnik z rodziny AMG, 6-litrowa jednostka V12 z dwoma turbinami oznaczona jest kodem M279. Unowocześnione turbosprężarki oraz wykorzystanie ultralekkich komponentów do stworzenia jednostki gwarantuje 463 kW (630KM) oraz 1000Nm, przyspieszenie przy każdej prędkości. Specjalnie zaprojektowany układ cewek zapłonowych umożliwia spokojniejszą i bardziej efektywną pracę, a zaawansowany układ katalizatorów zapewnia optymalną emisję spalin. Silnik montowany jest do S 65, SL 65 i G 65.

Sprawdź ile możliwości konfiguracyjnych daje AMG.

V-8 biturbo, prędkość maksymalna 310km/h, sportowy charakter, gotowi do startu?

Wyścigowa przeszłość firmy, o której warto wiedzieć.

Wyścigowy rodowód wypisany na każdym centymetrze pojazdu.