Mercedes-Benz

Historia AMG

Aufrecht Melcher Großaspach w skrócie AMG.

W 1967 roku dwaj byli inżynierowie Mercedesa, Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher stworzyli jedną z „najszybszych” firm motoryzacyjnych na świecie- AMG. Nazwa to skrót nazwisk założycieli oraz miejscowości, gdzie urodził się Aufrecht- Großaspach. Przed dłuższy okres działalności firmy, AMG przebudowywało fabryczne pojazdy na potrzeby sportów motorowych oraz na specjalne zamówienia Klientów.

W 1976 roku po pierwszych sukcesach sprzedażowych, cała firma zmieniła lokalizację głównej fabryki w Affalterbach, gdzie znajduje się do dnia dzisiejszego. Pod koniec lat 80 firma rozpoczęła współpracę z Mercedes-Benz. Początkowo kooperacja polegała na dostarczaniu podzespołów zmieniających wydajność oraz stylizację samochodów. Wachlarz modyfikacji, jakim mógł zostać poddany pojazd był bardzo szeroki. Począwszy od zwiększenia wydajności silnika dzięki specjalistycznie wytwarzanym elementom, przez sportowe obręcze kół a skończywszy na ulepszeniach wizualnych karoserii i wnętrza.

Dopiero na początku lat 90 tych Mercedes wprowadził w pełni zmodyfikowane przez AMG pojazdy. Pierwszym modelem, jaki pojawił się w ofercie był C 36 AMG.

W 1999 roku Mercedes-Benz wykupił pakiet większościowy firmy z Affalterbach włączając sportowe modele do stałej oferty produktowej. A sześć lat później AMG zostało w pełni włączone w struktury Mercedes-Benz.

Era samodzielności.

Od 2010 roku AMG rozpoczął produkcję w pełni zaprojektowanego i wyprodukowanego przez siebie modelu – SLS. Samochód stworzony do bardzo szybkiej jazdy, zaopatrzony w benzynowy wolnossący motor V8 o pojemności 6.2L, niezwykle szybką 7-biegową skrzynie biegów oraz ultralekką karoserię łączącą włókna węglowe z aluminium.

Perfekcyjne wywarzenie pojazdu zapewniało najlepsze czasy na torach wyścigowych. SLS został od początku doceniony przez wielu kierowców rajdowych, dziennikarzy motoryzacyjnych oraz Klientów ceniących prędkość i bezpieczeństwo.

Cztery lata później zachowując prestiż modelu, AMG postanowiło zakończyć produkcję SLSa, zastępując wyścigowy model nowoczesnym równie potężnym AMG GT, który kontynuuje sportową legendę poprzednika.


V-8 biturbo, prędkość maksymalna 310km/h, sportowy charakter, gotowi do startu?

Podpis inżyniera na bloku silnika, gwarancją jakości ręcznie składanych serc AMG.

Wyścigowy rodowód wypisany na każdym centymetrze pojazdu.